torsdag, augusti 13

Ett nytt förhållande

Så tog då mitt förhållande med en kär gammal vän, www.anderswjonsson.blogspot.com, slut. Efter tre och ett halvt års daglig kontakt och inte mindre än 1264 inlägg. Den har berett mig mycken glädje. Jag tycker för det första det är kul att skriva även om jag kan prata också. Dessutom har den hjälpt mig att tänka.

Tydligen har bloggen också varit till nöje för fler. Sen jag började skriva har det vid sammanlagt 41 472 tillfällen varit någon som har klickat sig dit. Det senaste året mellan 50 och 100 per dag har gjort sig besväret. Som mest var det 9 dec i fjol då närmare 200 hälsade på. Den dagen skrev jag om att det var klart hur omregleringen av apoteksmarknaden.
Jag tänker inte sluta skriva utan snarare skriva mer men från och med idag på den betydligt enklare www.anderswjonsson.se

Samtidigt lämnar jag verktyget blogspot för det betydligt skarpare worldpress.
När ni, förhoppningsvis, följer med till min nya sida ser ni också att den är ny på många sätt. Hoppas ni också ska tycka den är bättre både till form och innehåll. De 1264 inlägg jag skrivit i den gamla bloggen har mina vänner som hjälpt mig med bloggen lyckats föra över till den nya.

Att jag just idag byter hänger också samman med att jag idag har bestämt mig för att kandidera till riksdagen. Under mina tre flikar Livet, Länet och Landet försöker jag förklara varför.

Så tack kära blogspot för de år som varit. Någon begravning kommer ej att ske utan www.anderswjonsson.blogspot.com får leva kvar i cyberspace men alltså inte innehålla några nya inlägg.

1 Comments:

At 09:41, Blogger Markus "LAKE" Berglund said...

Glöm inte stoppa in den nya bloggen på Centerbloggar.se. Annars tappar du en(1) läsare - mig.

Lycka till med den nya bloggen! Den var ju ganska snygg!

 

Skicka en kommentar

<< Home