fredag, oktober 24

Nässjö

Tog eftermiddagståget från Stockholm till Nässjö. Ännu ett möte med kommun och landstingspolitiker, den här gången från Jönköpings län. Missar veckans ridlektion en gång till, inte bra. Dock svårt att tacka nej när jag får göra något som jag tycker är lika roligt som ridning, nämligen att få prata politik. Sällskap på tåget med Rolf Eriksson, statssekreterare hos jordbruksministern. Känt Rolf sen 25 år. Fortfarande lika trevlig och positiv. Det sägs från opolitiska tjänstemän på departementet att hans och Eskils personligheter på ett mycket påtagligt sätt präglat arbetsplatsen till att vara en av de trevligare på regeringskansliet.

I Nässjö pratar jag som vanligt för fort, för mycket och för länge. Stackars landstingsrådet Rune Backlund som var kvällens andra huvudattraktion fick sin tid beskuren då diskussionen efter mitt anförande också blev rätt omfattande.

Kvällståget tillbaka till Stockholm dit jag kommer strax före midnatt. Övernattning på hotell och första morgontåget hemåt.