lördag, oktober 18

Tusende inlägget

Jag skriver nu mitt tusende inlägg på bloggen. Syftet med att skriva har ända sen starten våren 2006 varit att beskriva vad jag ser och hör i den lilla och i den stora politiska världen. Att det är mellan 50 och 100 besökare per dag som hälsar på gör mig både förvånad och glad.

Gårdagen tillbringades i Allingsås, dit Pippi en gång ville åka. Jag fick flyga dit, inte i luftballong som Pippi, men med SAS. På stadshotellet i Allingsås fanns dryga 100 kommun och regionpolitiker från Västra Götaland. Först 90 minuters prat om vad som händer i politiken. Därefter 2,5 timmars prat om vad som händer inom det sociala området. Då var de fler än jag som pratade tack och lov.

En riktigt härlig eftermiddag även om huvudet var rätt tomt när jag satte mig i hyrbilen för återfärd till Landvetter, Arlanda och slutligen Vinnersjö.

Idag är det blå bussarong och joursökare på barnkliniken som gäller. Omväxling förnöjer