torsdag, juli 9

Glad idag

Rätt less på oseriösa journalister som bestämmer sig för att beskriva det NYA HÅRDA SVERIGE. När jag skrev min blogg igår mailade jag samtidigt till journalisten på Arbetarbladet som skrivit artikeln om den arma kvinna som dels förlorat sin man och samtidigt fått bekymmer med Försäkringskassan. Berättade om att jag tagit upp frågan för två år sedan och att vi nu hade en lösning på gång. Förväntade mig ingen respons då jag utgick ifrån att uppdraget från AB var att skilda den hänsynslösa högerregeringens framfart med stackars drabbade människor.
Så var det inte. Hon ringde upp mig och skrev sen en bra artikel.
Känns som ett exempel på att människor faktiskt gör skillnad. Hade inte Kålle (Karl Petter Thorvaldsson) varit en gammal kompis och träffat mig på tåget till Gävle och berättat hur det var under Persson och vad han föreslagit och jag hade jagat rätt på den byrålåda där utredningen låg och fått Hägglunds gäng att förstå att det här var en reform som inte kostade något men som betydde oerhört mycket för de mycket få men utsatta stackars mammor som hamnade i bekymmer så hade inte problemet efter den 1 januri 2010 varit löst. (usel mening).