onsdag, augusti 8

Påhopp på Marina

Marina Alfredsson Bror har verkligen klivit på ömma tår genom att som kvinna i äldreomsorgen säga att det finns mycket som blivit bättre för henne och hennes arbetskamrater. Idagens Arbetarblad gick socialdemokraterna ett steg för långt genom att skicka fram sin främste skuggskrivare och beskylla Marina för fascism. Här är mitt svar:
Svar till Per Falk, Arbetarbladet den 8 augusti.

"Jag är upprörd över att socialdemokraten Falk beskyller Centerpartister för att vara fascister i ett läge då vi demokratiska partier, från höger till vänster, istället borde hålla en tydlig rågång till fascism, nazism och främlingsfientlighet.

Jag är förvånad över att socialdemokrater som Falk gått ifrån det gamla Arbetarpartiets ideal om att arbete ska löna sig och att man ska vara stolt över att göra rätt för sig och istället blivit partiet som strider för allas rätt till bidrag istället för allas rätt till arbete.

Jag är häpen över att inte Socialdemokraterna och LO inser att sammanblandningen parti och fack är till stor nackdel för båda parter. Inte minst då majoriteten av socialdemokraternas väljare inte är LO medlemmar och att en betydande del av fackets medlemmar röstar på andra partier.

Jag är stolt över att som Centerpartist ha företrädare som Marina Alfredsson Bror i Gävle kommunfullmäktige. En kvinna med stor erfarenhet ifrån äldreomsorgen och som inte räds att ta debatten även om hon då av socialdemokrater blir beskylld för att vara både fascist och för att inte kunna skriva.

Jag är beklämd över att Kennet Lutti som chefredaktör för Arbetarbladet bemöter vårdbiträdet Marina Alfredsson Bror med att det nog måste vara akademikern Anders W Jonsson som hållit i pennan. När ifrågasattes chefredaktören senast vem som hållit i pennan när ledande riksdagsledamöter skickar artiklar till hans debattsida."

2 Comments:

At 23:25, Blogger Magnus Svensson said...

Bra Anders.

Hälsa Marina att jag tycker hon är grymt bra och tuff som tar debatten mot slippade vänsterföreträdare

 
At 21:36, Blogger Henrik Björkman said...

Att göra ner en människa på det sätt som debattörer gjort i arbetarbladet tror jag att de bara själv förlorar på. Klockrena repliker både från dig och Marina.

 

Skicka en kommentar

<< Home