fredag, augusti 3

Två goda ting

I dagens Arbetarblad har Marina Alfredsson Bror en mycket bra debattartikel. Den hittar man här. Klicka på politik och läs sen under rubriken "Vilseledande av facket".Ska nog spara den för att ha bra argument framöver. Dagen började bra. Jag läser för övrigt alltid Arbetarbladet först. Den är betydligt bättre än Gefle Daglblad som kommer tvåa för att sen följas av DN.
Dagen fortsatte sen bra då jag klarade teoriprovet hos Vägverket och således är ett steg närmare BE körkortet. Hästtransporten kan snart få börja arbeta. Två poäng mer än en mig närstående kvinna som samma dag skrev provet, även hon godkänd. Jag hade glömt den utlämnade känslan man får när man sitter inför en tentamen, må det vara i anatomi eller i BE kunskap. Nu ska jag aldrig mer försätta mig i den situationen, hoppas jag.