lördag, augusti 4

Surt

Arbetarbladets chefredaktör Kennet Lutti har nu slut på argumenten. Istället för att debattera med Marina Alfredsson Bror så konstaterar han att hon säkert inte skrivit den suveräna debattartikeln själv utan det har Anders W Jonsson, centerns länsideolog och Maud Olofsson närstående, gjort.
Jag kan tacka för utnämningen till att ha blivit centers länsideolog, en titel jag aldrig tidigare haft och mot vilken många i Centerpartiet säkert skulle invända. Jag önskar också att det hade varit som Lutti skriver, att jag hade varit författare till artikeln, för den var mycket bra. Tyvärr har jag inte ens hunnit ringa Marina och gratulera, än mindre skrivit någon artikel.
Ära den som äras bör nämligen Marina som nu dragit igång en mycket spännande debatt. Jag ser fram emot hennes svar.