tisdag, juli 28

Tack Gävle

I Gävletidningarna står att läsa att Centerpartiet i Gävle kommun föreslagit att jag ska finnas med på riksdagslistan i nästa val. Jag har lovat att lämna besked under augusti månad. Sen följer medlemsomröstning där några tusen centermedlemmar i länet ska säga sitt. En klok nomineringskommitté ska därefter lägga ett förslag till vårens distriktsstämma där förslaget fastställs.
Sen är det upp till väljarna att bestämma om Centerpartiet ska ha ett eller två mandat från länet. Det har fattats runt hundra röster för ett andra mandat både 2002 och 2006. Slutligen räknandet av kryss.
Efter valet 2010 har jag tidigare räknat med att gå tillbaka till barnkliniken i Gävle där jag alltid stortrivts. Vinner Alliansen valet, vilket jag är rätt säker på att vi kommer att göra, har också möjligheten att bli erbjuden fyra år till i Regeringskansliet funnits. Nu verkar det som jag måste fundera på en tredje möjlighet också nämligen att representera Gävleborg i riksdagen. Tål att tänka på.