onsdag, april 1

Europas förenta krafter

Först idag på morgonen har jag fått klart för mig att valet till EP den sjunde juni handlar om hur vi ser på Europa i framtiden. Europas förenta krafter sammanfattar vad jag tycker. Om vi samordnar våra krafter kan vi göra så mycket. Stoppa engagemanget i detaljregleringar kring gurkor och istället se att vi kan vara en kraft som faktiskt kan förändra världen.
Känner mig efter en genomgång av partiets budskap i det stundande valet än mer övertygad om att vi kommer att bli en vinnare.
Tog sen tåget till Kristinehamn. Testade min nya telefon som har GPS. Blev oroade när telefonen visade att jag befann mig i Varanasi medan det på perrongen utanför stod Vingåker.
Eftermiddag i Östra Värmland med besök på hälsocentraler och företagshälsovård. Lärt känna Lokman Atroshi. En spännande person. Flykting från irakiska Kurdistan. Läkare som idag bedriver en mycket framgångsrik företagshälsovård i östra värmland. Fler av den kalibern och vi kommer att ha en väl fungerande företagshälsovård och primärvård. Han har så många idéer!!!!
Slutligen möte på Alsters herrgård. Jag pratade centerpolitik och sjukvård. Alltid lika roligt. Fick som tack Cecilia Frödings bok om sin bror "Och minns Du Alia Baba". Har redan på hotellrummet läst halva.