torsdag, november 6

Jag - en tjuv?

Ständigt irriterad över att det varken på mitt rum eller i min ryggsäck finns en enda penna. Får gå till förrådet för att hämta nya som ständigt försvinner. Nu vet jag varför.
Igår kom mina suveräna döttrar på att det var dags att städa kökslådor. De påkallar efter en halvtimme min uppmärksamhet och frågar hur det kan komma sig att jag har 43 fina svarta ballografpennor gömda i en låda...
Hem efter en lång dags arbete (åker hemifrån halv sju och kommer hem halv sju - sagt till mitt försvar) tömmer jag snabbt fickorna i en låda för att sen kunna koppla av. Därav 43 fina svarta ballografpennor.
Jag har nu (likt en gång Aina Erlander) återbördat pennorna till statsrådsberedningen och hoppas därmed få ett mildare straff. Ber också om ursäkt för att jag häromdagen på min blogg beskyllt kollegor på SB för att vara tjuvaktiga.
Den som är utan skuld må kasta första stenen. (Johannesevangeliet 8:7)