fredag, februari 9

Goda människor

Idag ringde det från Nordea. Ska Du till Åre i helgen frågade banktjänstemannen. Ja, svarade jag funderande. Vart har Du biljetterna, var nästa fråga. I bilen sa jag. Nej svarade banktjänstemannen.

Dina 9 biljetter har hittats på utanför Valbo köpcentrum. Inget namn fanns men upphittaren såg att de var köpta på ICA i Åre så han skickade dem dit. Där har en kvinna via ICA bank lyckats spåra inköpet till Ditt konto här hos oss. Hon sa att jag inte fick skriva brev till Dig utan skulle ringa eftersom störtloppet går i helgen.

Mycket glad var jag på lördagmorgon när jag kunde gå in på ICA Åre och återfå mina biljetter som varit ute på resa.

Jag är skyldig minst två personer ett stort tack och en blomstercheck. Dessutom har jag lärt mig att papper som man vill ha kvar ska ej läggas i bildörrens fack.