fredag, februari 2

Kattfösare eller

Jag var idag med på Centerpartiets kommundagar i Leksand. Det kändes som att alla 500 deltagarna läst Dagens Samhälle och därmed förstått att jag numera var den före dette kattförsaren Anders W.

Maud höll som vanligt ett inspirerande anförande. Inte minst när hon på annonserade lagstiftning för att sätta stopp för kommuner och landsting som bedriver konkurrerande näringsverksamhet och därmed sätter småföretagare på pottkanten. Många centerpartistiska kommunalråd är nog lika goda som andra varför hennes ord "låt mig slippa se centerledda kommuner inför domstol i dessa frågor" satt bra. Värden för dagen, Björn Mårtensson skulle tacka partiledare och lyckades då berätta att han numera kallar mig för "Mauds lille pojke".

Jag kom till Ejendalsarena som kattfösare Jonsson och åkte därifrån under beteckningen Mauds lille pojke. Konstateras kan dock att det är två väldigt roliga jobb både att vara kattfösare och att vara Mauds lille pojke.