söndag, september 10

Alla dessa möten

Det bästa med valrörelse är alla möten med människor. Lördagen tillbringade jag på Brotorget i Bollnäs. Klart mest folk vid Centerpartiets valstuga.

Jag glömmer inte kvinnan som berättade hur svårt det var att bli gammal och ha alla anhöriga långt bort. Eller mannen som berättade att när han bott i Västerås hade han haft en och samma läkare hela tiden men här i Bollnäs träffat nitton olika på ett år. Småföretagaren som berättade att det var omöjligt att hitta någon arbetslös som kunde ta ett jobb. Det vanliga svaret när han ringde var att det lönar sig bättre att kvittera ut a kassa. En arbetslös kvinna gick inte att få tag på överhuvudtaget. En äldre anhörig berättade att hon var på Kreta för att jobba svart.

Bäst var nog den gamla damen som skulle kryssa mig för att jag såg så snäll ut.

Mig kryssar äldre damer för att jag ser snäll ut. Unga tjejer kryssar Magnus Andersson för att han är snygg. Det är orättvist ibland.