lördag, september 9

Debatt i Radio Gävleborg

Igår var det min tur i Radio Gävleborgs maratondebatt. Jag deltog i första timmens debatt om rikspolitik. Det blev en trevlig tillställning för oss i alliansen. Det känns att Margareta B Kjellin (m), Hasse Backman (fp), Ragnwi Marcelind (kd) och jag är rätt samkörda och dessutom kan skratta tillsammans.

Inte så svårt heller att företräda den sida i politiken där vi på de flesta frågor kan ge svar på vad som händer om vi vinner valet. Den andra sidan har det tuffare. Raimo Pärssinen, s, verkade vara lite ur balans. Han sa före debatten åt mig, "jag utgår från att Du tar avstånd från folkpartiets agerande". Sancta simplisitas!

36 timmars debattens hjältar tycker jag är Ayser Baryakter och Marina Alfredsson Bror. Två suveräna centerpolitiker från Gävle som inte varit aktiva länge i politiken men ändå tog varsin debatt och dessutom gjorde bra ifrån sig. Underbart med sådana partivänner.