torsdag, augusti 10

Så var det Cityfest


Dagens kampanjande har ägnats åt Cityfesten i Gävle. Annons i tidningarna i morse om att den som vill träffa sin Erik HOlmestig, Roland Ericsson, Inger Landberg eller mig kunde komma till vår valbyrå. Samma sak upprepas imorgon och på lördag.

Många, många kom förbi. För att smaka på en centergodis, köpa en centerlott eller ställa en fråga. Endast en riktigt sur kommentar. Vad tycker Centerpartiet om Ritualslakten? Jag förstod inte riktigt frågan men fick sen veta att det handlade om Kosherslakt och den islamska motsvarigheten. Jag var osäker på svaret och hittade inte något i valhandboken. Fick då veta att om jag skulle stå och representera Centerpartiet på Cityfesten borde jag kunna ge besked. När jag bad om ett telefonnummer eller en emailadr för att kunna återkomma fick jag till svar att det var nog bara Sverigedemokraterna som hade en bra åsikt dvs att ritualslakt skulle förbjudas.

Jag har ändå lovat att när valstugan öppnar på torget i Gävle ska vi även kunna ge svar på frågor om ritualslakt.