torsdag, januari 22

Attentat mot SKL

Jag riskerar att bli terroriststämplad efter att sent igårkväll ha genomfört ett attentat. Jag var inbjuden till SKL högkvarteret för att diskutera välfärdsfrågor med Centerpartiets ledande kommun och landstingspolitiker. Som vanligt när jag träffar vännerna från SKL en spänstig och bra diskussion. När dock vissa ledande företrädare hade det dåliga omdömet att föreslå en överföring av resurser från stat till kommun och landsting beslöt jag mig i tysthet för att genomföra ett attentat. Lämnade diskret kvar min väska full med genomsvettiga och blöta träningskläder från eftermiddagens besök på finansdepartementets gym i ett av SKL:s sammanträdesrummet. Min lömska plan är att kläderna under natten utvecklat en giftig odör vilket gör att SKL högkvarteret idag måste utrymmas. Resultatet blir att de inga ytterligare planer kan smidas om krav på nya pengar från regeringen.
Priset jag får betala blir förståss högt. Jag kan idag inte träna. Måste dessutom återvända till brottsplatsen för att hämta vapnet men vad gör man inte för att rädda statens skattkista!