tisdag, december 16

Svettigt

Nu är det högtryck i politiken. Känns som om Socialdepartementet jobbar dygnet runt för att producera ärenden till regeringen. Är det inte ett viktigt regeringsbeslut så har det varit att en av de utredningar som vi dragit igång levererat slutbetänkanden. Det har varit frågan om att öka kompetensen i äldreomsorgen, hur vi ska skärpa vårdgarantin, narkotika utredningen, avtalet om rehabiliteringsgarantin och besluten om kömiljarden. Dessutom ska nu alla myndigheter ha sina regleringsbrev före jul.
För att göra det lite extra roligt så har min kollega Sven blivit pappa vilket gör att jag fått äran att sköta förhandlingarna för hans Näringsdepartement.
Men jag ska inte klaga. Om några år kommer jag att tala lyriskt om de år jag hade förmånen att vara en av de som i politikens hjärta, på Statsrådsberedningen, hade viss möjlighet att forma Sverige till ett ännu bättre land.

1 Comments:

At 04:47, Anonymous Anonym said...

Håll ut, det är inte många dagar kvar till jul ;)

 

Skicka en kommentar

<< Home