fredag, maj 23

Jämtar på besök

En grupp Jämtländska företagare var på besök i riksdagen. Jag var inbjuden som jämte i förskingring med en viss kunskap om regeringens politik. Ett riktigt roligt möte. Jag tänkte innan jag gick dit att företagare kanske inte är så intresserade av vad som händer på socialdepartementet men fel hade jag. Mycket stort intresse för allt från nya sjukskrivningsregler via primärvård till den nya äldreomsorgen.
Jag kom tjugo minuter för tidigt och fick lyssna på utfrågning av Jämtlands riksdagsmän. Pelle Åsling, moderaten Ola Sundell och en socialdemokrat. Ola Sundell hade det hett om öronen. Företagarna var inte nådiga med att regeringen inte gör tillräckliga förändringar på arbetsrättens område. Vi vet, sa en företagare, att det är Du Ola och Ditt parti som är bromsklossarna. Bra att Du sa det, var Pelle Åsling snabb att flika in, så att jag inte behövde säga det.