måndag, februari 18

Stark dementi

Det förekommer ett mycket illasinnat rykte om mig som jag å det bestämdaste vill dementera:
Jag gick på söndagen inte vilse i skogen. Jag ska inte likt jakthundar forsättningsvis utrustas med pejlingsutrustning och jag vill inte ha en GPS maskin i födelsedagspresent.

Fakta i målet är följande. Efter 24 timmars jour på sjukhuset behövde jag en lång skogspromenad med hundarna. Jag åkte sex km efter en skogsbilväg där jag parkerade bilen. Vi gav oss sen ut i naturen. Jag tyckte att hundarna behövde se nya skogsmarker och gick därför långt bort till en annan skogsbilväg. Då hundarna var trötta och inte skulle behöva gå genom mer snårskog och hoppa över diken beslöt att jag att kontakta famljen som hämtade oss, mig och hundarna, pigga och glada efter en uppfriskande promenad på några timar.

Så var det alltså och allt annat är lögn.

2 Comments:

At 09:27, Blogger Karin Andersson said...

Vilken tur att man får tro vad man vill.

GPS i avslutningspresent från personalen kanske ;)

/Karin

 
At 22:15, Blogger Johan, PL&C said...

Hehehe...

"för hundarnas skull"? Jo, jag tackar jag! :-D

/J

 

Skicka en kommentar

<< Home