fredag, november 16

Slarvern

Oro under onsdagen och torsdagen kring en kryptisk notering i kalendern. Fredag 10 30 Riksd...
Jag har frågat samordningskollegor, riksdagsledamöter, tjänstemän på riksdagen vad det kunde vara som jag lovat att göra fredag 10 30, sannolikt på riksdagen, men inget napp.
10 15 kommer ett SMS från centerriksdagsledamoten från Skaraborg Ulrika Carlsson. " vi ska vara i RÖ 3:57. Plötsligt förstår jag. Har lovat att hålla ett anförande på 60 minuter för hitresta Skaraborgare på temat "Aktuella frågor från socialdeparetementet." 15 minuter senare med en powerpoint presentation på USB minnet står jag inför 30 Centerpartister.
Tur den här gången också...
En rolig timme blev det tyckte jag. Mycket diskussion och många frågor. En flaska kallpressad Rapsolja från Skaraslätten som tack.

1 Comments:

At 12:55, Blogger Anna-Karin said...

Ha ha - kul att läsa. De tyckte i alla fall att det var bra och intressant, även om de tillade att "han kunne prata väldit mô" ;)

Jag tror att rapsoljan du fick var från Varaslätten, då det var från Vara de kom. Det är för övrigt Sveriges "plattaste" del, och från Lagerhusets topp kan man en solig dag se, om jag kommer ihåg rätt, 17 kyrktorn.
(Dessutom är det min gamla "hemkommun" så rätt ska ju vara rätt ;)

 

Skicka en kommentar

<< Home