söndag, september 3

Torget i Ockelbo

Lördag förmiddag vid valbyrån på torget i Ockelbo tillsammans med många centervänner. Socialdemokratiska landstingsrådet Ann Margret Knapp på besök delandes ut rosor. Ett mycket bra sätt att komma i kontakt med människor men oj vad det måste kosta. Mina små centerkarameller fungerar lika bra.

Det jag blir förvånad över är att vänsterpartiet med Ulla Andersson i spetsen fortfarande använder mikrofon och högtalare när de pratar med sina väljar. Sista valrörelsen jag använde den metoden var nog 1991. Jag tror aldrig att jag övertygat en enda människa genom att prata till dem med högtalare. Jag vet att det enda metod som fungerar, och dessutom fungerar bra, är att i mötet mellan två människor lyssna, lyssna och samtala.

Hoppas vänsterpartiet fortsätter prata till väljarna med mikrofon och högtalare. Enda nackdelen är att det till viss del förhindrar oss som vill samtala.