torsdag, augusti 24

Vilken dag!

Historisk dag var det verkligen. Jag minns valrörelser sen 1973. Då lyckades man få till ett foto på de tre borgerliga partiledarna. Redan det ansågs historiskt. 1973 såg jag för övrigt Thorbjörn Fälldin på Jamtli, centerns Fest i Val, med ABBA som förband.

Jag kommer ihåg varenda valrörelse därefter och framförallt frågorna från socialdemokrater. Om ni vinner valet blir det då centern eller moderaternas politik som kommer att gälla. Den frågan lär inte en enda socialdemokrat ställa ihår.

Däremot vet jag vilken fråga jag har ställt och kommer att ställa i varenda debatt där jag mött socialdemokrater. Särskilt efter gårdagens andra stora nyhet som kom i skymundan. Maria Wetterstrand som i P1 utfrågningen kedjade fast sig vid masten och kastade alla nycklar i sjön. Hennes budskap var att Mp kommer att rösta emot varenda regering där inte Mp ingår. Vi ljög förra valet i den frågan och tänker inte ljuga en andra gång.

Det kan inte vara roligt att vara socialdemokratisk valarbetare..